sobota, 7 stycznia 2012

RUSIEC MA SWOJE ŚCIEŻKI NW

            Tablica,która stanęła przed                  Centrum Kultury Wiejskiej w Ruścu-foto nr 1 ,a na foto nr 2 praca nad tablicą i  Agnieszka Klatkiewicz przelewająca nasze propozycje na papier



Nasze Stowarzyszenie Krzewiące Kulturę ,Rekreację i Sport -Złote Łany wzięło udział w ciekawym projekcie przygotowanym przez Starostwo Powiatowe całkowicie finansowanym ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego ,którego autorem jest Radosław Kubisz
Kierownik Wydziału Europejskiego i Rozwoju Wsi i jednocześnie Przewodniczący Rady Gminy Wapno. To ten człowiek od samego początku wspierał nasze Stowarzyszenie i wskazał właściwą drogę i już szykuje się nam następna współpraca.
Ja jako szefowa Stowarzyszenia od początku postawiłam na promocje Nordic Walking i nie ukrywam ,że szukałam sposobu by móc dla "sprawy kijów" coś zrobić i gdy dowiedziałam się o projekcie "Zainteresuj się bogactwem okolicy w której mieszkasz" zauważyłam ,że i my możemy przy tej okazji uszczknąć coś dla siebie .Boleje nad tym, że nie było, aż takich środków by móc skorzystać z wytyczenia przez fachowców ścieżek z prawdziwego zdarzenia ,ale i tak dzięki grupie ludzi z naszej okolicy 19 sierpnia stanęła przed naszym Centrum Kultury Wiejskiej tablica z wytyczonymi ścieżkami dla kijkarzy i rowerzystów.
Po to by mogła powstać grupa pasjonatów pracowała z trójką fachowców dzięki, którym wzbogaciliśmy wiedzę na temat regionu i okolicy ,a po tej pigułce z wiedzy zabraliśmy się do projektu tablicy na której ujęliśmy ciekawe miejsca w naszej małej wsi i zaprzyjaźnionego Stołężyna .Na tablicy znalazł się nawet mój prywatny las,który jest jedynym lasem w naszej wsi więc niewątpliwie też jest atrakcją okolicy.

Na zdjęciach w mojej galerii praca nad projektem tablicy ,następnie gotowa tablica nieco zmieniona przez grafika .Wszyscy ,którzy zaangażowali się w ten projekt w tym i ja otrzymali w miniony piątek z rąk wicestarosty certyfikaty za popularyzację wiedzy na temat historii i kultury regionu wśród mieszkańców powiatu wągrowieckiego.

Najmłodszy uczestnik mój syn Jan też otrzymał taki dokument za uznanie jego wkładu pracy bo był autorem zdjęć i asystentem naszych wykładowców ,najstarsza osoba pani Emilia już nie może doczekać się kiedy oficjalnie pokona nasze ścieżki. To jeszcze nie koniec bo za parę dni wydana zostanie prze krakowskie wydawnictwo publikacja na temat wszystkiego co z projektem związane to będzie miłe ukoronowanie naszej pracy.
Wczoraj w Głosie Wągrowieckim ukazał się artykuł o naszym Stowarzyszeni i pracy nad projektem co jest miłą promocją.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.